blog

مخلوط موز، آبلیمو، روغن زیتون

رفع کک مک و لکه‌های صورت

ماسک مناسب برای پوست سر

خشکی پوست سر همیشه باعث خارش آن می شود و همچنین بسیار آزار دهنده است. یک درمان خانگی و بسیار راحت برای رفع خارش سر استفاده از ماسک خانگی روغن زیتون و آبلیمو ی ترش است.

آبلیمو

ماسک روغن زیتون و آبلیموی ترش

آبلیمو ph پوست سر را کنترل می کند و در نتیجه از چربی بیش از اندازه پوست سر که عامل اصلی به وجود آمدن شوره و خارش سر می شود جلوگیری می کند. همچنین آبلیمو به دلیل خاصیت اسیدی آن با شپش هم مبارزه می کند و خارش ناشی از شپش سر را از بین می برد. از دیگر خواص شگفت انگیز این میوه می توان به حالت دهندگی مو اشاره کرد. آبلیمو را می توان یک حالت دهنده طبیعی مو ها در نظر گرفت. استفاده از آبلیمو روی موها پیش از شستشو باعث درمان چربی بیش از اندازه سر نیز می شود.

روغن زیتون

ماسک روغن زیتون و آبلیموی ترش

 افزایش خشکی پوست سر باعث افزایش شوره سر می شود به این دلیل که کاهش رطوبت پوست کف سر و افزایش خشکی آن موجب خارش و جدا شدن بخش های خشک و ضعیف پوست از سطح آن شده و در نتیجه شوره بین موها ظاهر می شود.
رطوبت مورد نیاز مو به تدریج به علت آلاینده ­های هوا و زیست محیطی، صاف کردن مو ها با اتو مو و سشوار  و رنگ  کردن از دست می­ رود. برای بازگرداندن رطوبت مورد نیاز به موهای خشک و آسیب­ دیده درمان با روغن زیتون بهترین راه حل است.

طرز تهیه ماسک روغن زیتون و آبلیموی ترش برای پوست سر

آب لیمو و روغن زیتون را با کمی آب مخلوط کنید و آن را روی موهایتان بزنید. پس از 20 دقیقه موهای خود را با شامپو بشویید.
بعد از حمام متوجه تغییرات خواهید شد!
بهترین زمان استفاده از این ماسک قبل از حمام است. بعد از چند هفته تاثیر بینظیر این ماسک را خواهید دید.

ماسک زردچوبه برای روشن کردن پوست

درمان خانگی شگفت انگیز کک و مک صورت

زردچوبه دارای خواص ضد عفونی کننده، ضد باکتریایی و ضد التهاب است که در درمان آکنه، جوش و کک و مک تأثیر بسیاری دارد. می‌خواهیم امروز ماسک زردچوبه را امتحان کنیم تا هر چه سریع‌تر از شر کک و مک‌ها راحت شوید.

مواد لازم

2 قاشق غذاخوری آرد

1 قاشق چای خوری زردچوبه

و چند قطره عسل

مواد را به خوبی مخلوط کنید و به صورت یک لایه نازک روی صورتتان قرار دهید. اجازه دهید تا ماسک خشک شود. سپس به آرامی مواد را از روی پوست خود بردارید و صورتتان را با آب بشویید. همچنین تهیه ماسک زردچوبه و آبلیمو و استفاده از آن به صورت مداوم، نیز در از بین بردن کک و مک بسیار مؤثر است.
بهترین زمان استفاده از این ماسک بعد از حمام می‌باشد زیرا پوستتان تمیز‌تر است. بهتر است این ماسک را سه بار در هفته امتحان کنید تا به نتیجه‌ی مطلوب برسید.

حتی بهترین ماسک‌های گیاهی و طبیعی و درمان‌های خانگی نیز ممکن است برای همه مناسب نباشد و در برخی افراد ایجاد ناراحتی کند. پس حتماً قبل از استفاده، مقداری از این ماسک را روی دستتان امتحان کنید.

ماسک از بین برنده چربی صورت

مخلوط موز، آبلیمو، روغن زیتون

مخلوط موز، آبلیمو، روغن زیتون برای از بین بردن چربی بیش از اندازه صورت

چربی‌های بیش از اندازه پوست باعث انسداد منافذ، بروز آکنه و التهاب می‌شود. موز چربی پوست جذب می‌کند و لیمو منافذ پوست را پاکسازی کند. وجود چربی بیش از اندازه روی صورت، همیشه باعث ناراحتی افراد می‌شود. با استفاده از یک ماسک خانگی می‌توانید این مشکل را به روش طبیعی حل کنید!

مواد لازم:

  1. یک عدد موز رسیده
  2. آبلیمو 10 قطره(بهتر است از آب لیموی تازه استفاده کنید.)
  3. یک قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون خالص

طرز تهیه:

ابتدا برای درست کردن مخلوط موز، آبلیمو، روغن زیتون باید یک موز را در کاسه له کنید(می‌توانید با چنگال شروع به له کردن موز کنید) سپس آبلیمو و روغن زیتون را اضافه کنید تا به حالت خمیری درآید.
(نکته: مراقب باشید که ماسک را دو چشمتان نزنید)
ماسک را روی صورت خودت بگذارید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه روی پوست بماند، سپس آن را با آب ولرم بشویید. اگر این ماسک را به طور مداوم در چند هفته استفاده کنید، می‌توانید، معجزه‌ی آن را ببینید. این ماسک خانگی پوستتان را تغذیه می‌کند و سلول مرده‌ی روی سطح پوستتان را از بین می‌برد. بهترین زمان استفاده از این ماسک بعد از حمام است.

نکته:

روغن زیتون پوستتان را مرطوب نگه می‌دارد و باعث جوان‌سازی پوستتان می‌شود. همچنین در از بین بردن لکه‌های صورت تأثیر بسزایی دارد. از خواص روغن زیتون می‌توان به آنتی باکتریال و ضد پیری بودن آن اشاره کرد. این روغن گیاهی به دلیل بافت سبکی که دارد به راحتی جذب پوستتان می‌شود.
آبلیمو منافذ پوست را بسته نگه می‌دارد و پوستتان را روشن تر می‌کند. همچنین آبلیمو خاصیت ضدعفونی کننده هم دارد.
موز به دلیل دارا بودن سالسیلیک اسید خواص ضد میکروبی دارد و با انگل‌ها مبارزه می‌کند. همچنین این میوه به دلیل دارا بودن مقدار بسیار زیادی از ویتامین C به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می‌کند و مقاومت پوست شما را در برابر اشعه‌های نور خورشید زیاد می‌کند.
حتی بهترین ماسک‌های گیاهی و طبیعی و درمان‌های خانگی نیز ممکن است برای همه مناسب نبوده برای برخی افراد ایجاد ناراحتی کند. پس حتماً قبل از استفاده مقداری از این ماسک را روی دستتان امتحان کنید. 

طرز تهیه ماسک هلو

نکات مهم در استفاده از ماسک صورت

برای استفاده از ماسک صورت لازم است چند نکته مهم را رعایت کنیم. این نکات موجب می شود تأثیرگذاری ماسک بر صورت چندین برابر شود.

شناسایی نوع پوست صورت

در این مرحله شما با توجه به علامت ها و نشانه هایی که در پوست صورتتان می‌بینید، نوع آن را اعم از خشک، معمولی، چرب و مختلط تشخیص دهید. اینکه نوع پوستمان از کدام دسته فوق باشد، از نکات بسیار مهمی است که بدون دانستن آن استفاده از ماسک، کورکورانه و بی منطق خواهد بود. چرا که اگر دارای پوست خشک باشید ولی بدون دانستن این مطلب یا بدون توجه به این موضوع اقدام به استفاده از نوع ماسک مخصوص پوست چرب کنید، پوست شما به شدت واکنش نشان داده و دچار شوک خواهد شد. نتیجه چنین استفاده‌ی ناآگاهانه ای بروز و یا شدت مشکلات پوستی خواهد بود.

بنابراین نوع پوستتان را از روی نشانه‌هایی که در آن وجود دارد به خوبی بشناسید. گاهی تشخیص نوع پوست به راحتی ممکن است ولی در بعضی افراد چنین نیست. برخی برای شناخت بهتر پوستشان لازم است حتماً با یک مشاور پوست صحبت کنند  تا از نوع پوستشان اطمینان حاصل کنند.

خشک و شکننده بودن پوست را چگونه تشخیص دهیم؟

هر پوستی از میزان معمول و نرمال چربی کمتری تولید کند، در دسته پوست خشک قرار می‌گیرد. هر چقدر ضخامت لایه‌ چربی تولید شده توسط پوست نازک‌تر و کمتر باشد، پوست خشک‌تر است و به همان میزان، توانایی نگهداری رطوبت لازم برای شادابی پوست را نخواهد داشت.

نقش بزرگ این لایه چربی که از طریق سلول‌های پوست ترشح می‌شود، محافظت از پوست و حفظ آب و رطوبت کافی برای پوست می‌باشد.

تغذیه مناسب و استفاده از میوه ها و سبزیجات دارای فیبر فراوان که هم خود حاوی آب کافی هستند، هم اینکه به وسیله‌ی فیبرشان از دفع سریع آب بدن جلوگیری می کنند، برای تأمین آب بدن بسیار ضروری است. 

نکاتی درباره‌ی پوست صورت-ماسک صورت، شناخت پوست خشک

چگونه پوست خشک می شود؟

 تشخیص پوست خشک با نام علمی «زروسیس»، گاهاً با دشواری همراه است. دلیل آن تفاوت در میزان شدت خشکی پوست می باشد. ممکن است سؤال شود که پوست از چه طریقی رطوبتش را از دست می‌دهد؟ آیا امکان پیشگیری از این اتفاق وجود دارد؟

1- از دست رفتن آب توسط غده های عرقی(تعریق) : فعالیت شدید، استرس و در معرض گرمای زیاد بودن

2- از دست رفتن طبیعی و نرمال آب و رطوبت پوست (تبخیر یا تعرق): معمولاً پوست به صورت غیرفعال به دور از تأثیر شرایط بیرونی، غیر ارادی آب از دست می‌دهد. این میزان در طول روز حدوداً به نیم لیتر هم می‌رسد.

اما چه چیزی در پوست می‌تواند از این تبخیر و تعریق ها جلوگیری کند؟

چند فاکتور به صورت طبیعی در پوست سبب مرطوب ماندنش می شود که عبارتند از: لاکتیک اسید، آمینو اسیدها و اوره. نقش این فاکتورها اتصال به مولکول‌های آب و پیشگیری از تبخیر آن است.

چربی‌هایی که در سطح پوست تولید می‌شوند مانند: اسیدهای چرب، سرامیدها و کلسترول. این موارد نیز مانند سدی طبیعی عمل کرده از خارج شدن و تبخیر آب ممانعت به عمل می‌آورند.

پوست نیز دارای سیستم های ایمنی است. این سیستم ها به دو دسته اختصاصی و غیر اختصاصی تقسیم می شوند.

اسیدهای چرب موجود در پوست و همچنین عرق از جمله تشکیلات سیستم ایمنی غیر اختصاصی می‌باشند.

نکاتی درباره‌ی پوست صورت-ماسک صورت، تعریق پوست

در پوست افراد به دلایل مختلفی میزان فاکتورهای حفظ رطوبت پوست از میزان استانداردش تغییر یافته و کم و زیاد می‌شود. همین نکته سبب ایجاد انواع پوست خشک، معمولی، مختلط و چرب می‌شود. فاکتور دیگری که بر پوست بسیار تأثیرگذار است سن افراد است. بالا رفتن سن باعث از بین رفتن رطوبت پوست و خشکی و شکنندگی آن می‌شود. این اتفاق منحصر به نوع پوست خاصی نیست و در همه انواع آن دیده می‌شود.

 برای داشتن پوست متعادل و شاداب لازم است از راه‌های مختلف میزان رطوبت پوست را تنظیم کرد. از جمله این راه ها استفاده از ماسک مناسب صورت می باشد.  فارغ از بحث سن ممکن است، خشکی پوست برای افراد دارای پوست معمولی و یا چرب با تغییر فصل به خصوص با رسیدن فصل‌های سرد پاییز و زمستان، رخ دهد. بنابراین زندگی در مناطق سردسیر نیز بر خشک شدن پوست بی تأثیر نیست.

برخی افراد ممکن است خشکی پوست را با عارضه‌ی درماتیت یا التهاب آن اشتباه بگیرند. التهاب پوست یک بیماری است و درمان خاص خود را می‌طلبد و کلاً چیزی سوای از بحث ماست.

چگونه از پوست خشکم مراقبت کنم؟

پوستی که خشک است به دلیل بافت شکننده و خشکی که دارد بسیار مستعد اگزما و التهاب است. لذا توصیه می‌کنیم برای جبران خشکی پوستتان از روش‌های مختلف رطوبت لازم را به پوستتان برسانید. علاوه بر استحمام با آب ولرم و کوتاه در حد 10 دقیقه، استفاده از شوینده های مرطوب کننده، استفاده از کرم‌ها و لوسیون های نرم کننده بعد از هر استحمام، ماسک صورت نیز یک راه بسیار خوب برای برگرداندن آب و رطوبت به پوست می باشد.

با توجه به اطلاعات فوق، استفاده از نظر و راهنمایی مشاوران پوست و تهیه یک ماسک خوب مخصوص پوستهای خشک قطعاً به داشتن یک پوست مرطوب، شاداب و زیبا کمک خواهد کرد.

چرب بودن پوستم را چگونه تشخیص دهیم؟

ترشح چربی و وجود آن در پوست با توجه به نقش اساسی که در حفاظت از پوست (در مقابل عوامل و شرایط محیط بیرون) دارد بسیار حائز اهمیت است. اما گاهی ممکن است میزان ترشح این چربی ها از حد نرمال تجاوز کرده و افزایش قابل توجهی یابد. این افزایش قطعاً تبعاتی در پی خواهد داشت. همانگونه که می‌دانید چرب بودن صورت (حالت روغنی)، وجود آکنه و جوش‌های زیاد و گاهاً بزرگ حکایت از یک پوست چرب دارند که در زیبایی صورت اخلال به وجود می‌آورد.

چه عواملی در ایجاد یک پوست چرب مؤثرند؟

طبق یافته‌های حاصل از پژوهش‌های فراوان، میزان ترشح هورمون‌های بدن فرد، وراثت، زندگی در شرایط جغرافیایی گرم و مرطوب، بارداری، استفاده از مواد مختلف آرایشی، استفاده از قرص‌ها و داروهای ضد بارداری در چرب شدن پوست به شدت تأثیرگذارند.

مشخصه‌ی ظاهری افراد با پوست چرب

نکاتی درباره‌ی پوست صورت-ماسک صورت، پوست چرب آکنه دار
نکاتی درباره‌ی پوست صورت-ماسک صورت، پوست چرب

پوست چرب با آکنه ها شناخته می شوند، آکنه را به صورت جوش‌های سر سفید یا سر سیاه و چرکی و … می‌شناسند. همچنین وجود آکنه در ناحیه سینه و کمر، منافذی که باز و قابل مشاهده هستند و یا براق بودن قابل مشاهده پوست به ویژه در میانه های روز از دیگر مشخصه‌های پوست چرب می باشند.

در پوست چرب نیز فاکتور سن بسیار تأثیرگذار است. نوجوانان زیادی (افرادی که بین 12-16 سال سن) که در دهه دوم حیات خود هستند، ممکن است شاهد عوارض چربی پوست باشند. اما در بیشتر این افراد با افزایش سن این مشکل برطرف می‌شود ولی در برخی همچنان پوست چرب می ماند و در سنین بالاتر نیز شاهد آن خواهیم بود. در این صورت لازم است برای رفع چربی اضافه تدبیری اندیشید.

گفتیم که پوست های چرب با انواع جوش همراهند، کندن این جوش‌ها به پخش باکتری‌ها و عفونی شدن جوش‌ها منجر می‌شود. مراجعه به پزشک، استفاده از راهنمایی‌های مشاوران پوست، استفاده از راه حل مناسب برای کاهش چربی پوست در افراد صاحب پوست چرب در اولویت می باشد.

چگونه از پوست چربم مراقبت کنم؟

پیشنهاد می‌کنیم برای مراقبت و محافظت از پوست چرب این نکات را رعایت نمایید:

1- استفاده از یک ضد آفتاب مخصوص پوست چرب به منظور جلوگیری از تشدید آکنه در برابر اشعه‌ی نور خورشید. فاکتوری که در انتخاب این ضد آفتاب باید رعایت کنید فاقد چربی بودن(Oil-free، Non-comedogenic) می باشد.

2- استفاده از محلول‌های شستشو دهنده صورت (دارای فاکتور بر پایه ژل ) به جذب چربی پوست کمک شایانی خواهد کرد.

3- استفاده از یک تونر مخصوص قابض یا Astringent

4- استفاده از یک اسکراب مناسب پوست‌های چرب، موجب کنده شدن لایه های سلولی مرده از روی اپیدرم شده، به طبع انسداد احتمالی منافذ را در پوست کاهش خواهد داد.

5- استفاده از مرطوب کننده سبک

6- استفاده از برنامه غذایی مناسب با مقدار کنترل شده چربی وشیرینی.

7- استفاده از ماسک مناسب برای پوست چرب، انواع مختلفی از ماسک‌های صورت توسط شرکت‌های تولید کننده لوازم ارایشی بهداشتی تهیه و تولید می‌شود که برای به تعادل رساندن چربی و رطوبت پوست‌ چرب می توان از آنها استفاده نمود.

معمولی بودن پوستم را چگونه تشخیص دهیم؟

زمانی که میزان رطوبت و چربی پوست متعادل باشد، شاهد یک پوست معمولی خواهیم بود. بهترین نوع پوست که طراوت و شادابی و تازگی خود را هنگام لمس به خوبی نشان می‌دهد. در سایر پوست‌های دیگر سعی بر این است به شرایط پوست معمولی نزدیک شوند تا از بحران خشکی و چربی پوست خلاصی یابیم. ولی در پوست معمولی، فاکتورهای نگهدارنده آب و رطوبت پوست به طور طبیعی در حد اعتدال هستند. با این حال باز لازم است برای ثبات این تعادل از پوستمان مراقبت کنیم.

 تنها با افزایش سن است که پوست‌های معمولی را به سمت و سوی خشک شدن هدایت می‌کند. برای این منظور نیز به راهکارهایی که درباره پوست خشک گفته شد می‌توان عمل نمود .

مختلط بودن پوستم را چگونه تشخیص دهیم؟

مشخصه‌ی بارزی که در پوستهای مختلط قابل مشاهده است وجود حالت دوگانگی در پوست است. به این معنی که پوست نواحی چانه، بینی و پیشانی (ناحیه T) چرب، ولی در قسمت‌های دیگر صورت معمولی یا خشک می باشد. (ناحیه گونه ها خشک یا معمولی است).

عوامل مختلف محیطی، تغذیه، ژنتیک و حتی استفاده از محصولات مراقبتی مخصوص پوست نامناسب (مانند انواع کرم ، اسکراب، تونیک، صابون، پاک کننده های نامناسب آرایشی و …) در بروز این دوگانگی دخیلند. 

در افرادی که دارای پوست مختلط هستند معمولاً منافذی بزرگ در ناحیه T وجود دارد.

نکاتی درباره‌ی پوست صورت-ماسک صورت، انواع ماسک برای پوست

چگونه از پوست مختلطم مراقبت کنم؟

برای مراقبت صحیح از پوست‌های مختلط کافی است برای هر قسمت از صورت، مرطوب کننده مناسب همان قسمت را استفاده کنیم. چنانچه در ناحیه T، جوش سر سیاه دارید نیز با استفاده از برچسب‌هایی که مختص استفاده در نقاط روی بینی، زیر لب و بین ابروها تولید شده اند، آنها را از روی پوستتان پاکسازی کنید. البته استفاده از ماسک برای این پوست ها هم گزینه بسیار خوبی است که با توجه به نقاط چرب و خشک از ماسک مربوط به آن می‌توان استفاده نمود.

درمان خانگی شگفت‌انگیز کک و مک صورت

فعالیت بیش از حد ملانین پوست (رنگدانه‌های پوست) که باعث به وجود آمدن کک و مک روی پوست می‌شوند. در ابتدا بسیاری از افراد، کک و مک را با سایر بیماری‌های پوستی اشتباه می‌گیرند. این لکه‌ها می‌تواند روی صورت، گونه، بینی، پیشانی و گاهی نیز روی سر شانه‌ها دیده شود. یکی  از دلایل ایجاد کک و مک آفتاب سوختگی می‌باشد. دلیل دیگری که می‌تواند، باعث ایجاد کک و مک شود، عوامل ژنتیکی، هورمون‌های پیری، عادات ضعیف در زندگی و رژیم غذایی نامناسب است. وجود این لکه‌ها  ممکن است، باعث آزار شما شود و جذابیت شما را کاهش دهد. البته قابل ذکر است که این لکه‌ها کاملاً بی ضرر می‌باشد و مشکلات پوستی به وجود نمی‌آورد.

چه افرادی بیشتر در معرض کک و مک صورت قرار دارند؟

به وجود آمدن کک و مک محدودیت سنی ندارد و ممکن است، افراد با سن پایین هم دچار این کک و مک ها شوند. اما به طور کل افرادی که موهای قرمز و پوست سفید رنگی دارند، بیشتر در معرض به وجود آمدن این لکه‌ها قرار دارند.

درمان خانگی شگفت انگیز کک و مک صورت

درمان خانگی شگفت انگیز کک و مک صورت

شیر ترش شده: شیر ترش شده به دلیل وجود اسید لاکتیک زیاد، باعث کمرنگ‌تر شدن کک و مک می‌شود. برای این کار باید صورت خود را با شیر ترش شده بشویید.

درمان خانگی شگفت انگیز کک و مک صورت

خامه ترش شده: خامه ترش شده نیز مانند شیر ترش شده به دلیل دارا بودن اسید لاکتیک به کمرنگ شدن کک و مک کمک می‌کند.برای این منظور شما باید یک لایه ضخیم از خامه ترش شده را به مدت 10 دقیقه روی صورتتان قرا دهید و سپس صورتتان را با آب ولرم شست و شو دهید.

درمان خانگی شگفت انگیز کک و مک صورت

گوجه فرنگی: استفاده از پوست نازک گوجه فرنگی نیز در درمان کک و مک موثر است به این صورت که روزانه دو بار پوست نازکی از گوجه فرنگی را روی صورتتان قرار دهید و سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید. اگر قبل از انجام این عمل از آب لیمو ترش روی صورتتان استفاده کنید تاثیر آن چند برابر می‌شود.

درمان خانگی ترک کف پا

از عمده دلایل ایجاد ترک کف پا شامل: پیاده روی طولانی مدت با پای برهنه، زندگی در محلی که آب و هوای خشک دارد، پوشیدن طولانی کفش‌های پشت باز ، ایستادن و راه رفتن طولانی مدت و … .
خشک شدن پوست باعث سخت و پوسته پوسته شدن آن می‌شود که سرانجام باعث ایجاد شکاف می‌شود. بعضی از این شکاف‌ها ممکن است حتی به خونریزی دردناک منجر شود. اما نا امید نشوید. با ما همراه باشید تا درمان خانگی آن را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم

2 قاشق غذاخوری آرد برنج
2 قاشق غذاخوری عسل
مقداری سرکه

مواد را به خوبی مخلوط کرده و به مدت 10 دقیقه روی پاهایتان قرار دهید، سپس با آب گرم شستشو دهید. این ترکیب باعث کم شدن ترک پا و بعد از مدتی از بین رفتن ترک‌ها می‌شود.

بهترین زمان استفاده از این ترکیب بعد از حمام است.

درمان خانگی ترک کف پا

آرد برنج در ترکیب با مواد ارگانیک مانند روغن نارگیل، شیر و آب، همانند یک لایه بردار عمل کرده و باعث از بین رفتن سلول‌های مرده پوست و در نتیجه روشن‌تر و درخشان‌تر شدن آن خواهد شد.
یکی دیگر از مزایای شگفت انگیز آرد برنج‌، توانایی آن در تقویت تولید کلاژن در پوست است. کلاژن باعث سفت و محکم شدن پوست می‌شود. آرد برنج همچنین به بهبود آفتاب سوختگی پوست کمک کرده و همانند یک ضد آفتاب عمل می‌کند.

درمان خانگی ترک کف پا

عسل به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان‌های غنی باعث مرطوب کردن و تغذیه پوست می‌شود. عسل به آرامی به منافذ پوست نفوذ می‌کند و باعث پاکسازی منافذ پوست می شود. زیرا عسل طبیعی حاوی آنزیم‌ها و پروبیوتیک‌هایی است که برای پوست بسیار مفید است.
مواد موجود در عسل می‌تواند، باکتری‌ها و قارچ‌های خاصی را از بین ببرد. همچنین قادر است، مواد مغذی و شیمیایی دیگری را ایجاد کند که باعث ترمیم جای زخم می‌شود.

درمان خانگی ترک کف پا

سرکه سیب حاوی استیک، سیتریک و اسید مالیک است. بنابراین دارای ساختاری غنی از ویتامین، آنزیم‌ها، نمک‌های معدنی و آمینو اسیدها می‌باشد که در سلامت پوست موثر است. سرکه سیب با محتوای اسیدی آن به از بین بردن لکه‌ها روی پوست کمک می‌کند. همچنین این ماده یک داروی نیرو بخش طبیعی است. به این ترتیب، به تغییر رنگ در پوست کمک می‌کند.

طرز تهیه

مواد را به خوبی مخلوط کرده و به مدت 10 دقیقه روی پاهایتان قرار دهید، سپس با آب گرم شستشو دهید. این ترکیب باعث کم شدن ترک پا و بعد از مدتی از بین رفتن ترک‌ها می‌شود.

بهترین زمان استفاده از این ترکیب بعد از حمام است.

درمان ترک کف پا با آلوئه ورا

ترفند داشتن دندان های مرواریدی

داشتن دندان های سفید آرزوی هر فردی است و قطعاً شما هم دوست ندارید که دندان های زرد داشته باشید. برای سفید کردن دندان روش های خانگی وجود دارد که با هزینه بسیار کم می توانید دندان های مثل برف داشته باشید. در ادامه این مطلب روش هایی مناسب و کم هزینه ای را به شما معرفی می کنیم که ترکیبات آن در هر خانه ای یافت می شود.

چرا دندان ها زرد می‌شوند؟

دندان‌ها به دلیل لکه‌هایی که روی سطح دندان پیدا می‌کنند، زرد یا حتی قهوه‌ای رنگ می‌شوند. یکی از بنیادی ترین علل می تواند ژنتیک باشد. سطحی ترین لایه دندان یعنی مینا می تواند ضعیف شود با تضعیف آن لایه زیرین دندان که زرد رنگ است در معرض دید قرار می گیرد.

دندان

برخی از دلایل زرد یا تیره شدن دندان‌ها عبارتند از:

🦷 نوشیدن چای یا قهوه
🦷 سیگار کشیدن
🦷 نازک شدن مینای دندان به دلیل بالا رفتن سن
🦷 تغذیه‌ی نادرست که شامل مصرف بیش از حد غذاهای فرآوری ‌شده با محتوای اسیدی بالاست مانند بعضی از انواع نوشیدنی‌ها، شکلات و برخی از میوه‌ها.
🦷 خشکی دهان (کم بودن بزاق دهان یعنی محافظت ضعیف از مینای دندان) با دهان نفس کشیدن و بسته بودن راه‌های هوایی بینی که باعث کاهش بزاق شده و اجازه نمی‌دهند دهان و دندان‌ها مرطوب بمانند.
🦷 مصرف آنتی‌بیوتیک
🦷 مصرف بیش از حد فلوراید، مخصوصا اگر این عادت از کودکی شروع شده باشد.
🦷 عوامل ژنتیکی

درست است که ساده ترین و سریع ترین راه برای از بین بردن لکه های دندان یا سفید کردن دندان، مراجعه به دندانپزشک زیبایی است. آنها با استفاده از ابزارهای سفید کننده دندان ها می توانند لکه های دندان را به سرعت از بین ببرند. با این حال، این روش ها بسیار پر هزینه هستند و ممکن است در بلند مدت برای سلامت دندان های شما مناسب نباشند.

راهکارهای خانگی سفید کردن دندان ها

دندان

1. مسواک زدن دندان‌ها بعد از هر بار خوردن و آشامیدن

بهترین راه سفید کردن دندان‌ها این است که بعد از هر بار خوردن و آشامیدن دندان‌هایتان را مسواک بزنید.

دندان

2. سرکه سیب

کافی است سرکه سیب را با آب رقیق کنید و قبل از مسواک زدن ، به مدت 2 الی 3 بار در هفته ، در دهان قرقره کنید .
سرکه سیب حاوی اسید های خفیف است که می تواند لکه های زرد دندان را نابود کند .  

دندان

3. جوش شیرین و آبلیمو

برای تهیه این ترکیب یک قاشق چای خوری جوش شیرین را به همراه یک قاشق چای خوری آب لیمو ترکیب کنید . خمیر حاصل را مانند خمیر دندان بر روی دندان ها مسواک کنید و بگذارید به مدت 2 الی 3 دقیقه بر روی دندان هایتان بماند  .
برای رسیدن به هدف مورد نظر توصیه می شود این کار را ابتدا دو بار در هفته و سپس 10 روز یکبار انجام دهید .
بی کربنات سدیم ( جوش شیرین ) با خاصیت قلیایی که دارد به عنوان از بین برنده ی لکه های سطحی روی دندان ها مشهور است ، و باعث کاهش اسیدیته در داخل دهان می شود. آب لیمو به طور طبیعی اسیدی است و به حذف رنگ پوست دندان کمک می کند.و یک عامل ضد عفونی کننده ی طبیعی است.

دندان

4. روغن پرتقال

در این روش توصیه میشود مقداری روغن پرتقال را به مدت دو هفته به همراه خمیر دندان هرروز صبح مسواک کنید
روغن پرتغال دارای خواص ضد قارچی است و باعث بهبود سلامتی لثه ها می شود.

دندان

5. روغن کنجد

روغن کنجد را به مدت 20 دقیقه در دهان قرقره کنید سپس پس از آن مسواک بزنید . کشیدن روغن کنجد بر روی دندان نه تنها به تقویت لثه کمک مکیند بلکه در حذف لکه های دندان نیز به صورت عمقی موثر می باشد.

دندان

6. پوست موز

پوست موز را شسته و از داخل بر روی دندان ها مالش دهید سپس دهان خود را شستشو دهید بهتر است این کار را هر روز یا حداقل یک روز در میان به صورت متناوب انجام دهید .
پوست موز حاوی مواد معدنی مانند منگنز و پتاسیم است که در سفید کردن دندان ها کمک می کند.

دندان

7. زردچوبه

پودر زردچوبه را بر روی مسواک خود بپاشید و به طور معمول به مدت 2 تا 3 دقیقه مسواک بزنید. سپس دهان خود را کامل بشویید و دوباره با خمیر دندان مسواک بزنید .بهتر است این عمل را هر 4 روز یکبار تکرار کنید .
زردچوبه به حذف لکه های عمیق از دندان کمک می کند. همچنین دندان ها و لثه ها را قوی تر می کند و دهان را از میکروب های ناسالم پاکسازی می کند.

دندان

8. روغن نارگیل

برای سفیید شدن دندان ها کافی است هر روزصبح ، روغن نارگیل را با مسواک به مدت 2 دقیقه بر رو دندان ها بکشید و سپس با آب ولرم بشویید  .
اسید لاوریک موجود در روغن نارگیل در تقویت لثه و سفیدی پلاک های دندان بسیار موثر است .

دندان

9. زغال چوب

پودر زغال را به همراه مسواک بر روی دندان به صورت دورانی به مدت دو دقیقه بکشید ، سپس با آب ولرم بشوید. این کار را بهتر است یک تا دو بار در هفته انجام دهید زیرا  پودر زغال فعال در جذب ناخالصی ها و سفید کردن دندان ها به طور موثر و سریع عمل می کند . همچنین این پودر برای جلوگیری از حفره ها و حفظ سلامت دندان و لثه مفید است.

دندان

10. نمک و آبلیمو

مخلوط نمک و آبلیمو را به عنوان یک خمیر دندان بر دندان مسواک کنید
آب لیمو به دلیلی اسیدی بودن، لکه های زرد دندان را از بین می برد و نمک به عنوان یک لایه ای ملایم عمل می کند و این لکه را که روی دندان ساخته شده اند پاک می کند.

دندان

11. توت فرنگی

توت فرنگی له شده را با جوش شیرین ترکیب کنید و با مسواک بر روی دندان به صورت دورانی به مدت 2 دقیقه بکشید . سپس دهان خود را با آب ولرم بشویید.
اسیدها، یعنی اسید مالیک و اسید آسکوربیک موجود در توت فرنگی، لکه های دندان را روشن می کنند. با چندبار استفاده از این روش خواهید دید که دندان های شما سفید تر و روشن تر شده اند.

دندان

12. پوست پرتقال

بخش سفید پوست پرتقال را، با نمک دریا بپوشانید سپس به آرامی بر روی دندان های خود به مدت 2 دقیقه مالش دهید بعد آن را بشویید و سپس برای حذف تمام مرکبات، به طور منظم با خمیر دندان و یا جوش شیرین مسواک بزنید.

دندان

آیا سفیدکننده‌های طبیعی نیز ممکن است به دندان‌ها آسیب بزنند؟

توجه داشته باشید برخی از سفید کننده‌های طبیعی نیز می‌توانند مینای دندان را از بین ببرند و به همین دلیل مصرف بیش از مقدار توصیه شده ، آنها ممنوع می باشد  . ترفند داشتن دندان های مرواریدی
سفید شدن دندان های شما به مرور زمان اتفاق می افتد نه یک شبه . برای داشتن چهره زیبا لازم است به دندان هایتان برسید  .

صابون سفید آب ، لایه بردار صورت درسطح پوست تعداد زیادی سلول های مرده وجود دارد که روی پوست قرار می گیرند. این سلول های مرده و کثیف روی پوست را بی ریخت می کنند و باید توسط لایه برداری مانند صابون سفیدآب برداشته شود. صابون سفید آب علاوه بر از بین بردن سلول های مرده ، سلول های جدید را جایگزین می کند و باعث لطافت و زیبایی پوست می شود. که در ادامه درباره ی این صابون مطالبی بازگو می کنیم:

_صابون سفیدآب و جوان سازی پوست:

صابون سفیدآب یک لایه بردار قوی است که سلول های مرده پوست و سلول هایی که به جوش سر سیاه تبدیل می شود و چین و چروک و لک را از بین می برد. استفاده دراز مدت از این صابون، باعث جوان سازی پوست می شود.

_آیا این صابون جوش ها و لکه های صورت را از بین می برد؟

بله، سفیدآب یک لایه بردار طبیعی است که استفاده مداوم ازآن لکه های پوست ر از بین می برد. هم چنین صابون سفیدآب به عنوان اولین آفترشیو شناخته شده و حتی آقایان هم می توانند برای جلوگیری از جوش بعدازاصلاح نیز از آن استفاده کنند.

_روش تهیه سفیدآب در منزل:

مقداری پودر مل راباآب مخلوط کرده و آن را وز دهیدتاخمیری سفت به وجود آید. سپس روغنی که از جوشاندن چربی و مغز گوسفند بدست آمده را به این خمیر اضافه کرده و آن را به طور کامل مخلوط کرده. وزخمیر را به صورت مداوم و بدون استراحت انجام دهید تا سفت شود . حالا مقدار کمی از آن را برداشته و به قطعات کوچکتری درست کنید و اجازه دهید خشک شود.

_همه چیز درباره ی صابون سفیدآب :

این صابون حاوی مواد روشور و روغن های گیاهی است که از خشک شدن پوست جلوگیری می کند. صابون سفیدآب سیندرلا دارای زینک اکساید می باشد که این ویژگی، باعث از بین رفتن بوی بد بدن می شود. این صابون معجزه کننده، از باز شدن منافذ تعرق جلوگیری می کند و کمک شایانی به جای لک و جوش می کند.

_عوارض صابون سفیدآب:

یکی از خاصیت های مهم صابون سفیدآب لایه برداری پوست است ولی این ویژگی می تواند برای بسیاری از مردم، عوارض حساب شود. بسیاری از مردم نمی دانند که ازاین صابون لایه بردار هروز نباید استفاده کنند، زیرا استفاده مداوم از آن باعث نازک شدن و تیره شدن پوست می شود.

_خواص صابون سفیدآب دست ساز:

1_این صابون یک لایه بردار طبیعی می باشد و باعث پاکسازی صورت در برابر آلودگی ها می باشد.

2_درگذشته بجای استفاده از ماسک لایه بردار ، از سفیدآب استفاده می کردند.

3_صابون سفید برای هرپوستی درمان است. کسانی که به مواد شیمیایی موجود در ماسک های لایه بردارحساسیت دارند، بهتراست برای تمیز شدن پوست خود از این لایه طبیعی استفاده کنند.

صابون سفید آب علاج

_صابون سفیدآب علاج از چه موادی تشکیل شده است؟

این صابون از محصولات طبیعی و دامداری نظیر چربی گوسفند و اکسید روی تشکیل شده است. در صابون سفیدآب علاج از مواد شیمیایی و حساسسیت زا به هیچ وجه استفاده نشده و فرد مصرف کننده از این باره مطمئن باشد که یک محصول طبیعی و بدون عوارض را مصرف می کند.

_خواص صابون سفیدآب علاج:

1_لایه بردار قوی پوست:

این صابون سلول های مرده جمع شده روی پوست را پاکسازی می کند و منافذ پوستی باز را ترمیم می کندتا پوست بهتر تنفس کند. که بهتراست از این محصول در استحمام مصرف شود.

2_روشن شدن پوست:

این محصول علاج محرک رشد و لایه بردار قوی بوده که باعث شادابی و جوانسازی سلول های پوست می شود و پوست را روشن و شفاف می کند.

3_درمان جای جوش و لکه های پوستی:

استفاده مداوم از صابون سفیدآب علاج باعث از بین رفتن جای جوش و لک های پوستی شده و پوست را سرزنده می کند. این صابون به خاطر داشتن خاصیت ضدعفونی کننده ، چربی های اضافه پوست را از بین می برد واز تشکیل دوباره ی جوش ها جلوگیری می کند.

_نحوه مصرف صابون سفیدآب علاج:

اول پوست صورت را به آرامی شستشو داده تا کامل خیس شود. سپس کف صابون علاج را روی پوست بمالید و به مدت 2 الی 5 دقیقه روی پوست ماساژ دهید و بعد باآب ولرم شستشو دهید که بعد ها تاثیر آن را در پوست مشاهده می کنید.

_برای چه از صابون سفیدآب علاج استفاده می شود؟

 این صابون بخاطر سابقه بیش از صد ساله در تولید شوینده و طب سنتی قدمت زیادی دارد. صابون سفیدآب علاج ، به صورت تخصصی در عطاری ها و فروشگاه های آرایشی و بهداشتی به فروش می رسد. بخاطر داشتن علامت استاندارد شرکت سازنده ، بهترین و معروف ترین صابون سفیدآب شناخته شده است.

پس برای اینکه پوست شاداب و سرحال داشته باشید پیشنهاد می کنم برای خرید صابون سفید آب به سایت عطاری مراجعه کرده و این محصول را خریداری کنید تا سلامت پوست شما تا ابد نرم و لطیف بماند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *