مویز و خواص آن

مویز و خواص آن

فهرست مطالب

مویز خشکباری پر خاصیت

مویز و خواص آن: مویز (Currant) یکی از خشکبار و بسیار خوش ‌مزه  می باشد. این ماده دارای خواص بسیار زیادی برای سلامتی قسمت های مختلف بدن می باشد. مویز را از دانه های انگور سیاه یا قرمزی که فاقد دانه هستند تهیه می کنند. دارای طعم شیرین و کمی کوچکتر از کشمش‌های معمولی می باشد.

خواص درمانی مویز

مویز و خواص آن ، مویز-برای-دیابت

کلاژن ساز قوی

سلامتی قلب و ریه

تصفیه کننده خون

پیشگیری از پیری زود رس

مویز و خواص آن

ضد سرطان و کاهنده فشار خون

کمک به گردش خون بهتر بدن

بهبود دهنده سیستم ایمنی بدن

پیشگیری از پوسیدگی دندانها

مویز و خواص آن ، سلامت قلب و ریه با مویز

قابل استفاده برای دیابتی ها

استحکام دهنده استخوان ها

بهبود عملکرد مفاصل

حاوی ویتامین های گروهB  

مویز و خواص آن ، مویز برای رفع پوکی استخوان

قابل استفاده برای دیابتی ها

استحکام دهنده استخوان ها

بهبود عملکرد مفاصل

حاوی ویتامین های گروهB  

پیشگیری از لکه زرد در چشم ها

مویز و انرژی بالای بدن

مویز درمانگر

مویز و خواص آن: مویز از جمله خشکباری است که از گذشته‌های بسیار دور در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. بسیاری از بیماران با خوردن  مویز مداوا می‌شده‌اند. وجود آنتی اکسیدان، فیبر و آهن فراوان در این ماده گیاهی در کنار انواع ویتامین‌های B، از آن یک داروی کم نظیر ساخته است. استفاده از مویز به عنوان تصفیه کننده خون باعث رفع سموم بدن، دفع مایعات و آلودگی‌های خطرناک از آن می شود.

درمان بیماری‌های پوستی

وجود آنتی اکسیدانی که در این ماده هست در برطرف کردن انواع لکه و آکنه و رفع چین  چروک‌های بدن نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. پیشگیری از پیری، محکم شدن استخوان‌ها، تقویت مفاصل و بهبود در عملکرد آنها با استفاده از مویز اتفاق می‌افتد.

کمک به دیابتی‌ها

قند فروکتوز موجود در این خشکبار نیازی به انسولین برای جذب شدن ندارد. به همین علت افراد دیابتی با مشورت پزشک می‌توانند از آن استفاده نمایند.

تقویت و رشد موها با استفاده از مویز

مویز و خواص آن: آهنی که در مویز است باعث می‌شود، خون در رگ‌ها به جریان افتاده و گردش آن تسهیل شود. همچنین از طریق کمک به فولیکول‌های مو برای درمان ریزش موها و ترمیم و بازسازی آنها بسیار کمک کننده خواهد بود. ناگفته نماند برای پیشگیری و رفع سفیدی مو نیز می‌توان از این ماده پر خاصیت استفاده نمود.

رفع کم خونی و تسهیل گوارش

از قدیم الایام مرسوم بوده برای درمان کم خونی افراد به آنها مویز بخورانند. فیبرهای فراوان مویز باعث شده است یک ماده مغذی و سیر کننده به شمار بیاید. این فیبرها در تسهیل گوارش بدن نیز بسیار کار آمد هستند.  افراد می‌توانند با مصرف این ماده از ریزه خواری و تعداد وعده‌های غذایی زیاد، پیشگیری نمایند.

تقویت و افزایش حافظه

مویز و خواص آن: یکی دیگر از خواص بسیار خوب مویز، افزایش حافظه و تقویت آن می‌باشد . لذا هم در احادیث و روایات و هم در سخن علما و بزرگان ، از آن به عنوان یک داروی افزاینده و تقویت کننده حافظه نام برده شده است.

کاهنده کلسترول بد خون

مویز با ترکیبات مؤثری که دارد به عنوان یک ضد کلسترول خوب شناخته می‌شود. این ترکیبات ضد کلسترول مانند فیبرهای محلول هستند و کلسترول‌ها را از بدن دفع می‌کند.

مویز درمان بیماریها رفع کم خونی افزایش حافظه  کاهش کلسترول بد خون رشد مو حاوی آنتی اکسیدان  ضد سرطان

5/5

چجوری مویز استفاده کنم؟ کجا نگهداریش کنم؟  عوارض هم داره؟ 

نحوه استفاده از مویز 

برای مصرف این ماده می توانید با مشاور طب سنتی صحبت نمایید تا با توجه به نوع بیماری شما صحیح‌ترین طرز استفاده را به شما آموزش دهد. این ماده خشک را به دور از آفتاب و در جای خشک و خنک نگهداری نمایید.

عوارض احتمالی

مویز و خواص آن: با اینکه قند موجود در مویز طبیعی است  ولی زیاده روی در مصرف آن برای افراد دیابتی مضر می باشد. همچنین پوسیدگی دندان ها و چاقی از دیگر عوارض زیاده روی در مصرف آن می باشد. قبل از استفاده با کارشناسان ما تماس بگیرید. 

فیلم نکات مهم درمان با مویز

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.