آموزش, blog

خواص عسل و درمان‌های شگفت انگیز آن

خواص عسل و درمان‌های شگفت انگیز آن

عسل

خواص عسل و درمان‌های شگفت انگیز آن: عسل یکی از خوراکی‌ها بسیار مفید است که در وعده‌ی صبحانه استفاده می‌شود. در مورد خواص دارویی این خوراکی لذت بخش چه می‌دانید؟!
این خوراکی هیجان انگیز علاوه بر صبحانه، کاربردهای بسیاری دارد از جمله: در درمان بسیاری از بیماری‌ها مؤثر است. عسل مایعی شیرین است، که توسط زنبورها از شهد گل‌ها ساخته می‌شود. بر اساس رنگ و شفافیت طبقه بندی می‌شود. مانند عسل کهربایی و طلایی رنگ که اغلب قیمت بیشتری از نوع تیره دارد.
عطر و طعم خاص عسل، با توجه به نوع گل‌هایی که از شهد آن به دست آمده است، متفاوت است.
هر دو نوع عسل خام و پاستوریزه در دسترس همگان است. عسل خام به طور مستقیم از کندو جدا شده، بسته بندی می‌شود. البته به همان میزان حاوی مقدار کمی مخمر، موم و گرده خواهد بود.
این باور وجود دارد که مصرف عسل خام به حساسیت‌ها کمک می‌کند. عسل پاستوریزه شده، گرما داده شده است و ناخالصی‌های آن گرفته شده است.

میزان گلوکز موجود در عسل

عسل حاوی مقدار زیادی مواد، مانند مونوساکاریدها، فروکتوز و گلوکز حدود 70 الی 80 درصد قند می‌باشد که شیرینی آن را فراهم می‌کند. عسل همچنین از ویژگی‌های ضد عفونی و ضد باکتریائی برخوردار است. علم پزشکی مدرن در صدد است تا از عسل در بهبود زخم‌های مزمن و مبارزه با عفونت استفاده کند. با عطاری آنلاین همراه باشید تا با سایر خواص درمانی عسل آشنا شویم.

خواص عسل و درمان‌های شگفت انگیز آن

1- درمان بیماری قلبی

قلب، عضله فعال و پر کار بدن است که از دوران جنینی شروع به کار کرده تا آخرین لحظه حیات، فعالیتش را ادامه می‌دهد. توقف این فعالیت به اتمام زندگی بشر می‌ا‌نجامد. لذا برای این همه ساعت کار، نیاز به انرژی بالایی دارد که از طریق مواد غذایی باید تأمین شود. انرژی مورد نیاز عضله قلب با سوختن  گلوكزدر سلول‌های بدن تأمین می‌شود، عسل نیز یک منبع بزرگ و سرشار از گلوکز است.
عسل حاوی آنزیم‌هایی برای انحلال پذیری و تجزیه چربی‌هاست.
بنابراین عسل علاوه بر اینکه انرژی زیادی را برای تقویت و تحریک قلب، فراهم می‌کند، انرژی لازم برای تحلیل چربی‌های درون  قلب و عروق را تآمین می‌کند. گشودگی رگ‌های قلبی و بر طرف شدن تنگی عروق و منظم شدن فشار خون، همگی در سلامت قلب و پیشگیری از سکته‌های قلبی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. 
پیشنهاد می‌کنیم برای تضمین سلامت قلب و عروقتان، عسل را جزء جدایی ناپذیر سبد غذاییتان قرار دهید.

خواص عسل و درمان‌های شگفت انگیز آن

2- مؤثر در جلوگیری از ریزش مو

خواص عسل و درمان‌های شگفت انگیز آن: قبل از دوش گرفتن، مخلوطی از مقداری روغن زیتون گرم، یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق پودر دارچین را به مدت ٥ تا ١٥ دقیقه روی سر قرار دهید، سپس آن را بشویید. عسل دارای مواد تشکیل دهنده‌ای از جمله: ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای بیشتر مشکلات پوستی و مو مؤثر است. همچنین خیلی قدرتمندتر و سالم‌تر از انواع محصولات آرایشی_شیمیایی است.
در اکثر موارد، عسل می‌تواند، باعث کاهش سطح قند خون بالا شود. دلیل آن وجود ترکیب منحصر به فرد فروکتوز و گلوکز می‌باشد. علاوه بر این، عسل دارای سطح بالایی از فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان‌ها می‌باشد که می‌توانند، سیستم ایمنی بدن شما را سالم‌تر نگه داشته، رشد مو را افزایش دهد.
همچنین دارای یک ماده ضد باکتری و ضد قارچی است که بر روی سیستم دستگاه گوارش تؤثیر گذاشته، باکتری‌ها را از بین می‌برد.

خواص عسل و درمان‌های شگفت انگیز آن

3- درماان التهاب مفاصل

روزانه، یک وعده صبح و یک وعده شب، مخلوطی از یک فنجان آب گرم، ٢ قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری پودر دارچین مصرف شود. این مخلوط معجزه‌گر در صورت مصرف به طور منظم آرتریت‌های مزمن را نیز درمان می‌کند. ارزش درمانی عسل در درمان دردهای استخوانی، رماتیسم، عرق‌النساء(سیاتیک)پا، دردهای شدید و دردهای مفاصل بسیار زیاد است.
عده‌ای از پزشکان این خاصیت عسل را بر اثر اسید فرمیک آن می‌دانند.

خواص عسل و درمان‌های شگفت انگیز آن

4- درمان ناباروری با عسل

برای داشتن فرزند لازم است هر کدام از زوجین، سلامتی‌های خاص خود را داشته باشند.
در صورتی که یکی از زوجین، نتواند عملیات باروری یا باردار شدن را انجام دهد، مشکلی به نام ناباروری وجود دارد. به گفته پزشکان متخصص در زمینه باروری و ناباروری، برای زوجینی که به مدت یکسال به صورت منظم و با برنامه ریزی، رابطه جنسی داشته و از هیچ یک از راه های پیشگیری از بارداری استفاده ننمایند و بچه‌دار نشوند، دچار ناباروری هستند.
برای برطرف کردن این مشکل، به مردان توصیه می‌شود ٢ قاشق غذاخوری عسل را قبل از خواب میل کنند.
در کشورهای چین، ژاپن و خاور دور که با مشکل ناباروری مواجهند، در طول روز ،مخلوطی از مقداری پودر دارچین و یک‌ دوم قاشق چایخوری عسل را به طور مرتب، روی لثه و داخل دهان خود قرار می‌دهند تا مخلوط حاصل از طریق بزاق وارد بدن شود. 

عسل طبیعی

5- عسل و تقویت سیستم ایمنی

اگر از جمله‌ی افرادی هستید که در فصول سرما مرتب مریض می‌شوند، توصیه می‌کنیم که روز خود را با یک لیوان شربت عسل و آبلیمو همراه با آب ولرم آغاز کنید.

تقویت سیستم ایمنی با عسل

عسل به تنهایی یکی از عوامل موثر در تسکین و کاهش دوره‌ی سرماخوردگی می‌باشد و مصرف آن به همراه لیمو که سرشار از ویتامین C می‌باشد، منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌گردد. بهتر است از لیموی تازه در ترکیب با عسل طبیعی استفاده گردد.
استفاده روزانه از عسل و پودر دارچین، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بدن را از حمله باکتری و ویروس، محافظت می‌کند. در ترکیبات عسل، مقدار زیادی ویتامین و آهن نیز وجود دارد. مصرف مداوم عسل گلبول‌های سفید خون را تقویت می‌کند تا بتواند با باکتری‌ها و بیماری‌های ویروسی مقابله کند. این دو ماده‌ی پر خاصیت در ترکیب با یکدیگر مقاومت بدن را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.
کنترل التهاب و عفونت، مقابله با عوامل بیماری زا و تقویت سیستم ایمنی بدن از جمله فواید مصرف این ترکیب می‌باشد.

دمنوش عسل و دارچین

با افزودن چوب دارچین و عسل طبیعی به دمنوش‌های خود، در عین تقویت و حفظ سلامتی بدن، عطر و طعم دلنشینی را به دمنوش‌های خود بدهید.(خواص عسل و درمان‌های شگفت انگیز آن)

خواص عسل و درمان‌های شگفت انگیز آن

6- از بین بردن بوی بدن دهان

بوی بد دهان، که به آن halitosis نیز گفته می‌شود، برای همه ما اذیت کننده است. اگر بوی دهانمان بد باشد، از صحبت کردن با دیگران خجالت می‌کشیم و در بسیاری از مواقع ممکن است، اعتماد به نفس خود را برای صحبت کردن از دست بدهیم.
جای تعجب نیست که قفسه‌های فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها مملو از انواع آدامس، قرص‌های نعنا، دهان شویه و سایر محصولات شده‌اند که برای مبارزه با بوی بد دهان طراحی شده‌اند. هرچند بسیاری از این محصولات، تنها اقدامات موقت برای برطرف کردن آنی بوی بد دهان هستند؛ زیرا علت این مشکل را برطرف نمی‌کنند.
اگر پس از بیدار شدن از خواب محلول یک قاشق چایخوری عسل، مقداری پودر دارچین و آب گرم غرغره کنید در طول روز با مشکل بوی بد دهان مواجه نخواهید، بود.

خواص عسل و درمان‌های شگفت انگیز آن

7- درمان عفونت‌های پوستی

جوش صورت و آکنه یکی از بیماری‌های پوستی رایج در دنیا است. علت‌های زیادی برای بروز این مشکل بیان شده است. هر کدام از این علت‌ها به تنهایی می‌تواند، عاملی برای بروز این دانه‌های زشت باشد. در بسیاری از موارد مشکلات هورمونی، باعث ایجاد آکنه می‌شوند و در برخی موارد نیز جنس پوست عاملی مستعد برای جوش صورت است.
قرار دادن مخلوطی به مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین روی قسمت‌های مختلف پوست، عفونت‌های پوستی و اگزما را نیز درمان می‌کند.

خواص عسل و درمان‌های شگفت انگیز آن

8- جلوگیری از آنفلوآنزا

آنفولانزا نیز یک بیماری ویروسی است که بر مجاری تنفسی از جمله بینی، گلو، ریه و لوله‌های تنفسی یا برونش شما تاثیر می‌گذارد. این بیماری به خاطر شباهت برخی از نشانه‌هایش با سرماخوردگی معمولاً با آن اشتباه گرفته شود.
علائم آنفولانزا به صورت ناگهانی بروز می‌کنند و برخی از آن‌ها عبارتند از: سرفه، گلودرد، درد عضلات، خستگی و سردرد. دانشمندی در اسپانیا ثابت کرده که مخلوط عسل و دارچین دارای مواد مفید طبیعی است که از میکروب‌های آنفلوآنزا و سرماخوردگی جلوگیری به عمل می‌آورد.

خواص عسل و درمان‌های شگفت انگیز آن

خواص سیاه دانه و عسل (دوسین)

 کمتر کسی وجود دارد که در مورد خواص سیاه دانه و عسل که به آن دوسین هم گفته می‌شود، چیزی نخوانده یا نشنیده باشد. فواید معجون دوسین به قدری است که تقریباً به عنوان یک نسخه ثابت در طب سنتی برای بسیاری از بیماری‌ها از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است.

فواید سیاهدانه و عسل

از جمله فواید سیاه دانه و عسل که در منابع مختلف به آنها اشاره شده است، می‌توان به پیشگیری و بهبود سرطان، پیشگیری و درمان انواع عفونت‌ها، مقابله با برخی از ویروس‌ها مانند ایدز و کرونا، بهبود بیماری‌های تنفسی و آلرژیک، پیشگیری و بهبود بیماری‌های قلبی، بهبود بیماری‌های کبدی، بهبود ناراحتی‌های کلیوی، بهبود افراد دیابتی و… اشاره کرد.
اگر شما هم این سوال را دارید که دوسین را چگونه باید درست کنیم، باید بگوییم که کار خیلی ساده‌ای است. برای تهیه معجون سیاه دانه و عسل کافی است ۳ واحد عسل طبیعی را با ۱ واحد سیاه دانه نیم‌کوب شده به خوبی مخلوط کنید.
نکته: مواد موثره‌ی موجود در سیاه دانه به سادگی در برابر اکسیژن هوا اکسید می‌شود و خواص خود را از دست می‌دهد. به همین دلیل بهتر است دقیقاً پس از کوبیدن، آن را با عسل مخلوط کنید. پس از مخلوط شدن با عسل تا چندین ماه خواص خود را حفظ خواهد کرد. پیشنهاد می‌شود که دوسین را تنها برای چند بار مصرف، درست کنید و هر بار آن را به صورت تازه تهیه کنید. 

خواص عسل و درمان‌های شگفت انگیز آن

مخلوط عسل با مواد دیگر

👌🏻 ترکیب عسل با دارچین: یکی از خاصیت‌های بااهمیت آن رفع بوی بد دهان است.
👌🏻 ترکیب عسل با ماست: استفاده از این ترکیب برای رفع جوش بسیار رایج است.
👌🏻 ترکیب عسل با زنجبیل: در درمان درد معده تاثیر بسزایی دارد.
👌🏻 ترکیب عسل و گلیسیرین: این ترکیب منجر به رفع کوفتگی و همچنین خون مردگی در بدن می‌شود.
👌🏻 ترکیب عسل با لیمو: برای درمان سرما خوردگی بسیار مفید است.
👌🏻 آلوئه ورای ترکیب شده با عسل: مصرف مداوم این ترکیب باعث بر افزایش قوای بدنی در افراد می‌شود.
👌🏻 ترکیب عسل با آب پرتغال و شیر: دارای خاصیت نرم کنندگی بسیار مطلوبی است.
👌🏻 عسل ترکیب شده با برگ بابا آدم: این ترکیب جزء داروهای سنتی برای درمان بیماری سرخک است.
👌🏻 ترکیب عسل با سیر: در درمان بیماری تصلب شرایین موثر واقع می‌شود.

👌🏻 ترکیب پیاز با عسل: در درمان انواع و اقسام مشکلات و عارضه‌های تنفسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
👌🏻 ترکیب ریحان با عسل: ورم معده را به طور خارق العاده‌ای بهبود می‌دهد.

خواص عسل و درمان‌های شگفت انگیز آن

سایر خواص عسل

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *