blog, آموزش

خرید سوغات دمنوش گیاهی

خرید سوغات دمنوش گیاهی

یلدا به معنی زایش است و از گذشته بلندترین شب سال را شب چله می‌نامیدند. در واقع واژه یلدا کمی جدیدتر بوده و بسیاری از افراد قدیمی این شب یا بهتر بگوییم این جشن را با نام شب چله می‌شناسند. این رویداد از زمان غروب آفتاب در سی‌امین روز از ماه آذر شروع شده و هنگام طلوع آفتاب اولین روز از ماه دی، یعنی شروع زمستان به پایان می‌رسد. در این جشن معمولا با میوه به خصوص هندوانه، شیرینی‌ها و غذاهای سنتی مانند آش از میهمانان پذیرایی می‌شود.اما مانند هر مناسبت و جشن دیگری، شب یلدا نیز بدون هدیه دادن لطفی ندارد! بسیاری از افراد به خصوص تازه عروس دامادها، نوه‌ها و یا فرزندانی که مستقل شده‌اند در این مراسم با خرید هدیه شب یلدا به منزل میزبان رفته و ابراز محبت می‌کنند.به همین دلیل بسیاری هنگام انتخاب کادو شب یلدا برای خانم ها و یا کادو شب یلدا برای آقایان دچار مشکل می‌شوند. 

سوغاتی تبریز

آذربایجان شرقی با آب و هوای کوهستانی و سرزمینی حاصلخیز، محل رشد انواع گیاهان و محصولات کشاورزی و باغی است. علاوه بر این، ترک‌ها همیشه خوش‌سلیقه و خوش‌خوراک بوده‌اند.( خرید سوغات دمنوش گیاهی ) بنابراین انواع شیرینی‌های لذیذ را می‌توانید از تبریز سوغات بیاورید. شیرینی‌هایی شامل قرابیه، نوقا، ریس و قند پنیری از جمله انواع سوغات تبریز هستند. اما سوغات ‌های تبریز به خوراکی محدود نمی‌شود. فرش، عصاره هنر ایرانیان، یکی از برترین محصولات استان آذربایجان شرقی است. فرش زیبای تبریز که عمدتا حاصل تلاش و هنر دختران و زنان این استان است، سوغات ارزنده‌ای خواهد بود. 

سوغاتی ارومیه

استان آذربایجان غربی، استان بزرگی نیست با این حال طبیعتی غنی و خاکی حاصلخیز دارد. همین موضوع باعث می‌شود که این استان سوغات‌های متنوع و فراوانی داشته باشد. در میان تمام سوغات ‌های آذربایجان غربی، نقل‌های خوشمزه ارومیه از همه معروف‌ترند. نقل ارومیه انواع مختلفی دارد از جمله نقل گل‌محمدی، نقل زعفرانی، نقل بیدمشکی و… . علاوه بر نقل، حلواهای ارومیه هم شناخته شده است.
انواع عرقیات گیاهی، شیرینی‌های خوشمزه مانند سوجوق و نان‌های سنتی هم در بین انواع سوغات آذربایجان غربی به شمار می‌آیند. صنایع دستی چوبی و فرش را نیز می‌توانید از ارومیه سوغات بیاورید.

سوغاتی اردبیل

اگر به اردبیل می‌روید از خریدن عسل غافل نشوید.خرید سوغات دمنوش گیاهی عسل نه تنها سوغات اردبیل بلکه محصولی عالی برای خودتان هم هست. علاوه بر عسل، در اردبیل نیز مانند بسیاری از استان‌های کشور، شیرینی‌های فراوانی پخته می‌شود. از جمله این شیرینی‌ها می‌توان به حلوای زنجبیلی، قچکورگی و حلوای سفید و سیاه اشاره کرد.

سوغاتی اصفهان

خرید سوغات دمنوش گیاهی اصفهان همیشه میزبان گردشگرانی است که دل‌شان می‌خواهد از تاریخ، هنر و فرهنگ این خطه لذت ببرند. برای این میهمانان، سوغات‌های فراوانی هم در دسترس است. از مشهورترین سوغاتی های اصفهان ، گز است. پولکی، شیرینی کرکی، سوهان عسلی و گلاب کاشان نیز از انواع سوغات استان اصفهان به شمار می‌آیند. اما از خوراکی‌ها که بگذریم، در میان صنایع دستی اصفهان، با دنیایی شگفت‌آور، رنگارنگ و هنرمندانه مواجه هستیم. میناکاری یکی از زیباترین و جذاب‌ترین آثار هنری و سوغات استان اصفهان است. در واقع میناکاری را می‌توان در گروه بهترین سوغات شهرهای ایران رده‌بندی کرد.

بهترین سوغاتی های ساپتک عطار

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *