شکر تیغال 100 گرمی

قیمت: 145,000 تومان

درمان بیماری های ریوی

خلط آور

برطرف‌کننده سرفه

ضد سرطان

درمان یبوست

طبیعت سرد و نیمه مرطوب

100 گرم

توضیحات

توضیحات

شکر تیغال 100 گرمی

شِکَرتیغال (Echinops) سرده‌ای از گیاهان چندساله ‌است. نام‌های دیگر آن در قدیم شکرتیار، خارشکر و تیغ قندک بوده‌ است. که به راحتی در آب حل می‌شود دارای ۲۳ درصد قند ترهالوز، طعمی شیرین و لعاب‌دار است و بعنوان لینت‌ بخش و برطرف‌کننده سرفه و نیز پائین آورنده تب مصرف می‌شود.

 

خواص شکر تیغال 100 گرمی

ضد سرطان

تقویت صدا

سرشار از مواد آنتی اکسیدان

تقویت عضلات

تب بر

متعادل کننده دستگاه گوارش

تقویت حافظه

تسکین سوزش سردل

درمان تنگی نفس و آسم

درمان افسردگی

درمان یبوست

درمان چاقی

ملین

رفع خشونت سینه

صاف کردن صدا

رفع خشکی گلو

 

موارد مصرف دارویی شکر تیغال 100 گرمی

 

 بر روی برگ‌ها و ساقه های این گیاه حشره‌ای به نام خزوکک زندگی می‌کند. که این حشره در دوره‌ای از زندگی خود، برای نگهداری تخم‌ها و نوزاد، پیله‌ای به اندازه یک فندق می‌تند که به رنگ سفید است. نوزاد پس از آن که به حشره بالغ بدل شد، پیله را سوراخ می‌کند و از آن خارج می‌شود. جنس پیله این حشره که از ترشحات گیاه شکر تیغال ساخته شده ترکیبی از مواد سلولزی و نشاسته و مواد ازته و به مقدار زیاد (در حدود ۲۵ درصد)، قند مخصوصی بنام ترهالوز است و در پزشکی قدیم و در طب سنتی برای درمان بیماری‌های مختلف از آن ستفاده می کردند.

 

طرز استفاده از شکر تیغال 100 گرمی

 

شما میتوانید برای تامین شیرینی نوشیدنی های خود و غذا های مثل شیر برنج و شله زرد شیره آن را در آب حل کرده و اگر آن را با ژلاتین مخلوط کنید، در آب جوش بریزید و بخورید، سرفه ای که از غلبه ی خون و صفرا باشد را درمان می کند. همچنین ترکیب شکر تیغال سابیده شده به همراه  جوشانده ی شیرین بیان در درمان سیاه سرفه موثر می باشد  .

 

ماندگاری شکر تیغال

 

در صورت نگهداری مناسب زمان ماندگاری آن بیشر می شود باید در ظروف خشک و تمیز بسته بندی شده و در محل خشک و دور از نور خورشید و یخچال (منظور دمای محیط می باشد ) نگهداری شوند.

 

عوارض احتمالی شکر تیغال 100 گرمی

 

تاکنون عوارض خطرناکی گزارش نشده اما بهتر است در مصرف آن زیاده روی نشود همچنین بهتر است افرادی که از مشکلات فشار خون رنج می برند بهتر است مصرف خود را در این محصول به حداقل برسانند چون ممکن است با داروهای کاهنده فشار خون تداخل ایجاد کند . میزان دوز مصرفی روزانه 18 گرم می باشد و در صورت مصرف بیش از حد ممکن است باعث تهوع و مشکلات معده شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 2.7]
نظرات (0)

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “شکر تیغال 100 گرمی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.