زیره سبز

قیمت: 48,000 تومان

طبعیت گرم و خشک

درمان یبوست

کمک به هضم

تقویت سیستم ایمنی

100 گرم

دسته بندی‌ها:
توضیحات

توضیحات

“زیر سبز”

زیره دانه ای معطر و ضد نفخ از خانواده جعفری است و برگ های این گیاه 20 الی 30 سانتی متر و ارتفاع آن تقریبا 50 سانتی متر است. میوه این گیاه نیز هلالی شکل و دارای خطوط برجسته به اندازه 2 میلی متر است. دو نوع زیره در دنیا وجود دارد به نام زیره سبز و زیره سیاه. در ایران زیره سبز به طور خودرو در مناطق کوهستانی یافت میشود و از قدیم الیام به عنوان یک گیاه داروئی شناخته شده است

خواص زیر سیز

درمان آنفولانزا

ضد سرطان

تقویت استخوان

تکرر ادرار

تقویت حافظه

درمان بیماری پارکینسون

درمان بی خوابی

کاهش قند خون

خاصیت ضد میکروبی

درمان استرس و افسردگی

درمان اختلالات تنفسی

کاهش وزن

سلامت پوست

درمان آکنه

رفع التهاب

زیره دارای مقادیر زیادی ویتامین C می باشد و استفاده از آن به عنوان ادویه موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. مصرف کافی ویتامین C یک روشی ایده آل برای بهبود سلامت عمومی بدن است .استفاده از مواد غذایی حاوی این ویتامین در کاهش فشار خون ، کاهش خطر سکته قلبی و مغزی ، مبارزه با استرس اکسیداتیو که منجر به سرطان می شود بسیار موثر است.

“طرز استفاده از زیره سبز”

از زیره میتوان به عنوان ادویه در غذای های ایرانی استفاده کرد ، همچنین شما عزیزان میتوانید به مدت 15 روز یک قاشق غذا خوری پودر زیره سبز را به همراه ماست میل کنید این کار به کاهش وزنتان کمک میکند .

“زمان ماندگاری”

“تمام ادویه‌های پرمصرف موجود در بازار ایران که به صورت کامل یا پودرشده در دسترس هستند، تقریبا مدت زمان ماندگاری یکسانی دارند. یعنی به دلیل خشک بودن ادویه‌ها و پایین بودن رطوبتشان، مدت زمان ماندگاری‌ آنها خیلی طولانی و حدود 2 سال است. معمولا ادویه‌های مختلف، تا وقتی كه در هوای خنک و در جایی خشک نگهداری شوند فاسد نمی‌شوند و می‌توان بدون دغدغه از آنها استفاده کرد.”

“عوارض احتمالی استفاده از زیره”

زیره سبز موجب افزایش ترشحات هورمون تیروئید می شود این ادویه پر خاصیت برای افرادی که مبتلا به کم کاری تیروئید هستند بسیار مناسب است. اما باید توجه داشت که افراد لاغر نباید در مصرف زیره ، زیاده روی کنند ، چرا که به پرکاری تیروئید مبتلا می شوند. و فراموش نشود مصرف بیش از حد آن به دلیل طبع گرمی که دارد باعث کهیر زدن ، آلرژی ، سوزش سردل ، ناباروری در مردان و افزایش خونریزی در دوران قاعدگی می شود.”

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
توضیحات تکمیلی

توضیحات تکمیلی

وزن

100 گرم

نظرات (0)

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “زیره سبز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.