پودر سماق قرمز

قیمت: 59,000 تومان

مبارزه با میکروب

ادرار آور

ضد التهاب

بهبود سلامت قلب

100 گرم

درمان کبد چرب

طبعیت سرد و خشک

دسته بندی‌ها:
توضیحات

توضیحات

پودر سماق قرمز

سماک به (عربی سماق) میوه ای خوشه ای به رنگ قرمز و قهوه ای از خانواده ی پسته‌ ایان است که خشک و کوبیده شده و به عنوان ادویه مورد استفاده قرار می گیرد.  سماق، درختچه‌ای است به ارتفاع 4- 3 متر که شاخه‌های جوان و دمبرگ‌های آن را موهای ریزی پوشانده است. گل‌های آن، حنایی رنگ است و در حدود 10 سانتی‌متر طول دارد در یونان باستان از چوب آن برای رنگ آمیزی پارچه‌های پشمی استفاده می‌شده است و در کشور ایتالیا از این گیاه برای رنگ دادن به چرم استفاده می کردند.

 

خواص پودر سماق قرمز

 

درمان کهیر

سیاه شدن موی سر

درمان اسهال و اسهال خونی

درمان تهوع و استفراغ دوران بارداری

مبارزه با پیری زودرس

درمان آسم

مناسب برای سلامتی گوش و چشم

جوان سازی پوست صورت

مبارزه با عفونت های قارچی

کاهش کلسترول و قند خون

مبارزه با سرطان

مناسب برای سلامتی زنان

جلوگیری از پوکی استخوان

تسکین درد ماهیچه ای

درمان خارش پوست

درمان خارش پوست

 

 

 

 

موارد مصرف دارویی پودر سماق قرمز

 

این ادویه کالری کم، اما ویتامین C بالایی دارد و باعث ایجاد یک آنتی اکسیدان مهم برای کمک به مبارزه با بیماری ها می شود. بنابراین برای بیماری های زمستانی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مناسب است. خون را تصفیه می‌کند و مواد زائد خون مانند اوره را دفع می‌کند.در قدیم، برگ درخت این گیاه را دم کرده و برای سیاه کردن مو از آن استفاده می‌کردند.چای این ادویه نیز برای کاهش تعریق به کار می‌رود. غرغره دم کرده آن نیز برای ورم گلو و دهان مفید است.

 

طرز استفاده از سماق

 

غالبا سماق با طعم ترشی که دارد در غذاهای گوشتی ، مرغ و ماهی مورد استفاده قرار می گیرد. آش سماق از جمله آن است. همچنین می توانید آن را به ماست یا سیب زمینی شیرین فصلی یا چیپس اضافه کنید.در نوشیدنی ها نیز خوش مزه است و حتی می توانید از لیموناد سماق استفاده کنید و حتی می توانید یک شربت سرفه طبیعی تهیه کنید.

 

زمان ماندگاری

 

پودر سماق قرمز تمام ادویه‌ جات پرمصرف موجود در بازار ایران که به صورت کامل یا پودرشده در دسترس هستند، تقریبا مدت زمان ماندگاری یکسانی دارند. یعنی به دلیل خشک بودن ادویه‌ها و پایین بودن رطوبتشان، مدت زمان ماندگاری‌ آنها خیلی طولانی و حدود 2 سال است. معمولا ادویه‌های مختلف، تا وقتی كه در هوای خنک و در جایی خشک نگهداری شوند فاسد نمی‌شوند و می‌توان بدون دغدغه از آنها استفاده کرد.

 

عوارض احتمالی استفاده از سماق

 

مصرف بیش از حد سماق مضراتی را در پی دارد (می ‌تواند مسمومیت زا باشد.)توصیه میشود افرادی که فشار خون دارند از مصرف آن خودداری کنند .و همچنین ممکن است در بعض افراد آلرژی زا باشد . خوردن سماق قرمز تازه باعث مسمومیت می شود. بنابراین فقط باید خشک آن را مصرف نمود.به دلیل طبیعت سرد سماق بهتر است با گیاهان گرم مصرف شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 10 میانگین: 3.2]
توضیحات تکمیلی

توضیحات تکمیلی

وزن

100 گرم

نظرات (0)

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “پودر سماق قرمز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.