گیاه اسطوخودوس

قیمت: 68,000 تومان

ضد تشنج و صرع

معالجه برونشیت و زکام

تقویت کننده اعصاب آرامبخش

پایین آورنده تب و نیرو بخش

وزن : 100 گرم

توضیحات

توضیحات

گیاه اسطوخودوس

اسطوخودوس که به زبان انگلیسی به آن Lavender و در زبان فرانسوی به آن Lavande گفته می شود گیاهی است با خواص دارویی و درمانی فراوان که از گذشته های دور برای مصارف بسیاری از آن استفاده می شده است. رومیان از عطر این گیاه برای معطر ساختن حمام و شست‌وشوی بدن استفاده می‌کرده‌اند. هنوز هم در میان مادربزرگ‌ها رسم است که گل‌های این گیاه معطر را درون کیسه‌های کوچک پارچه‌ای ریخته و به جالباسی آویزان می‌کنند. چه عطر مطبوع این گیاه علاوه بر معطر ساختن لباس‌ها، باعث فرار پروانه‌ها و بیدها می‌شود و از نفتالین نیز بسیار خوشایندتر است .
این گیاه در درمان سرماخوردگی، رفع سردرد، کاهش استرس، کمک به لاغری، درمان مشکلات معده و بسیاری موارد دیگر تاثیر گذار است. با ما همراه باشید تا دید نسبتا جامعی از این گیاه شگفت انگیز به دست آورید. 

خواص گیاه اسطوخودوس

  • درمان سردرد
    درمان بی خوابی
    درمان سرماخوردگی

  • کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی
    لاغری و کاهش وزن سریع
    پیشگیری از آفتاب سوختگی

  • درمان زخم دهانی
    پاکسازی کبد
    کاهش تشنج و اسپاسم عضله

  • کاهش استرس
    درمان سرفه
    درمان مشکلات معده

موارد مصرف دارویی گیاه اسطوخودوس

محققان انگلیسی طی تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که استفاده از اسطوخودوس در رفع بی‌خوابی تاثیر به ‌سزایی دارد. در بیمارستان‌های انگلیس، برای رفع بی‌خوابی به بیماران بالش‌هایی داده می‌شود که درون آن اسطوخودوس وجود دارد. همچنین این گیاه خاصیت ضدعفونی کننده قوی دارد از این‌رو برای ضدعفونی‌کردن زخم‌ها و جراحات به کار می‌رود .

نحوه مصرف گیاه اسطوخودوس

برای تهیه دمنوش اسطوخودوس کافی است حدود 5 گرم سرشاخه گلدار و یا گل این گیاه را در یک لیتر آبجوش ریخته و بمدت 10 دقیقه دم کنید . مقدار مصرف این دم کرده 4-3 فنجان در روز است.

عوارض و نکات مصرف گیاه اسطوخودوس

این گیاه دارویی تقریبا بی ضرر بوده و استفاده از آن در صورتی که حد اعتدال رعایت شود، عوارضی به همراه نخواهد داشت.لازم به ذکر است که این گیاه گرم و خشک است، مصرف آن برای افراد دارای مزاج صفراوی مناسب نبوده و بهتر است این افراد آن را با سکنجبین یا کتیرا به عنوان مصلح استفاده کنند.

شرایط نگهداری

دارو را دور از دسترس کودکان، در ظرف اصلی یا سر بسته، دور از نور و رطوبت و در دمای کمتر از 30 درجه سانتیگراد نگهداری و از یخ زدگی محافظت نمایید.

محصولات پر فروش

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4]
توضیحات تکمیلی

توضیحات تکمیلی

وزن

100 گرم

نوع

ارگانیک

وزن

100 گرم

جنسیت مصر ف

عمومی

نظرات (0)

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “گیاه اسطوخودوس”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.